4 en 5 mei Herdenking Geldermalsen

4 en 5 meiOp 4 mei herdenken we de Nederlandse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog en van oorlogssituaties en vredesmissies nadien. In het hele land wordt om 20.00 uur twee minuten stilte in acht genomen

De inwoners van Geldermalsen lopen een stille tocht van het Marktplein naar de algemene begraafplaats. We hopen dat u ook wilt deelnemen. U krijgt een roos om na het spelen van het Wilhelmus, neer te leggen op de begraafplaats. We lopen de tocht kalm en met een trom voorop, begeleid door scouting Graaf van Gelre. De muziek op de begraafplaats wordt verzorgd door muziekvereniging Prinses Marijke.

We verzoeken u om 18:30 stipt aanwezig te zijn op het marktplein. De route van de stille tocht is: Geldersestraat, Herman Kuijkstraat oversteken, Oranje Nassaustraat, Koningsweg oversteken, Lange Akker oversteken, Algemene begraafplaats. De ceremonie op de begraafplaats start om 19:15 uur.

Het programma

18:30 uur    Verzamelen op het marktplein en bij slecht weer in Schenkerij de Beurs
18:45 uur    Woord van welkom door Frank Broedelet, voorzitter 4 en 5 mei comité
                   Kinderen lezen zelfgemaakte gedichten voor
19:00 uur    Start Stille Tocht van marktplein naar begraafplaats
19:15 uur    Aankomst op de begraafplaats, ronde langs de oorlogsgraven
19:45 uur    Korte toespraak door vertegenwoordiger gemeentebestuur
20:00 uur    2 minuten stilte
20:02 uur    Samen zingen van het Wilhelmus
20:10 uur    Einde herdenking

Zie voor meer informatie: www.4en5meigeldermalsen.nl

Vrijdag 5 mei bevrijdingsdag
speciaal gericht op ouderen vanaf 16.00 uur live muziek gespeeld worden in Schenkerij De Beurs. Iedere oudere is van harte welkom.

Zaterdag 6 mei bevrijdingsfeest
Van 12.00 tot 21.00 uur met allerlei activiteiten op het marktplein o.a. met historisceh legervoertuigen. Voor iedereeen toegankelijk. Special opdracht voor kinderen met leuke prijzen

13.00-14.00 Betuwe Big Band
15.00-16.00 Scarlet Rose